ORHAN VELİ KANIK


ÖLÜME YAKIN
Akşamüstüne doğru, kış vakti;
Bir hasta odasının penceresinde;
Yalnız bende değil yalnızlık hali;
Deniz de karanlık, gökyüzü de;
Bir acaip, kuşların hali.
Bakma fakirmişim, kimsesizmişim;
-Akşamüstüne doğru, kış vakti-
Benim de sevdalar geçti başımdan.
Şöhretmiş, kadınmış, para hırsıymış;
Zamanla anlıyor insan dünyayı.

Ölürüz diye mi üzülüyoruz?
Ne ettik, ne gördük şu fani dünyada
Kötülükten gayri?
Ölünce kirlerimizden temizlenir,
Ölünce biz de iyi adam oluruz;
Şöhretmiş, kadınmış, para hırsıymış,
Hepsini unuturuz.

ORHAN VELİ KANIK

Yorumlar

  1. Şair ne güzel söylemiş, biraz buz gibi etti içimi, biraz da buruk, ama tam anlamıyla dünyanın gerçeğini yakalamış son anda. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. çok severim ben Orha Veli'yi.çok yalın ama bi o kadar da derinden.bu şiir de bana hep annemlerin eski evini ve balkondan karadenizin mavisine bakışımızı hatırlatır,damlara bakan penceremizden gerçekten liman görünürdü ama kilise çanları değil ezan sesi duyardık.burda mısra değişiyor:-)sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. oyy neslihancım daha konu eklemedinmi ya bu halimle görünce bu yazıyı bi tuhaf oluyorum panikim artıyor vasiyetimi yazmaya başlıcam yaa:(
    neyse hiç görmemiş gibi diceklerimi diiim bahçeni merakla bekliyorum canım..diceklerimide unuttum yaf aklıma gelince yazarım gene çok çok öptümmm

    YanıtlaSil
  4. Neslihancım bende Orhan Veli'yi çok seviyorum. Lisedeyken özellikle çok meraklıydım. Bu şiiride gerçekten çok güzel. Paylaştığın için teşekkürler canım.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. canım Seda bende de lise hatırasıdır Orha Veli...onun şiirlerinini ayrı bir yeri var.öpüyorum canım.sevgiler

    YanıtlaSil
  6. yosuncuğum eklicem yazı ama fotom yok bugün:-( makinem arkadaştaydı hiçbirşey çekemedim:-(

    YanıtlaSil
  7. Benimde ilk ezberlediğim ve hala unutmadığım nadir şiirlerdendir.
    "Ölünce kirlerimizden temizlenir,
    Ölünce biz de iyi adam oluruz;" demiş ya hele şair,ben orda kopuyorum işte.Hatırlamak güzel oldu:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİRESUN PASTASI

BEYAZ LAHANA DİBLESİ

ERSAL PASTACILIK DÜNYASI