HAYALLERİM, AŞKIM VE SEN...

Merhaba canlar. Türkan Şoray'ın bu filmini izlemediyseniz mutlaka tavsiye ederim. Hele filmin kahramanı küçük Çoşkun'un okulun bahçesinde şiir okuduğu sahneyi ayrı bir severim.
Bir yetimhanede büyüyen Çoşkun (Oğuz Tunç), çocukluk yıllarından beri ünlü sinema yıldızı Derya Altınay'a (Türkan Şoray) tutku dolu bir hayranlık duymaktadır. Küçücük yaşlarda başlayan bu düşsel hayranlık uğruna, yetimhanedeki çocukluk aşkı Rukiye'yi bile dışlayacak kadar gözü karadır. Derya Altınay, bir gün okula ziyarete geldiğinde, beyaz perdeden tanıdığı ünlü yıldızı büyük bir hayranlıkla izler. Bir an unuttuğu ilk aşkı Rukiye'yi, Derya Altınay evlâtlık olarak alıp götürecektir. Ünlü yıldızın hayalleriyle büyüyen Çoşkun'un artık tek amacı, Derya Altınay için bir senaryo yazmaktır. Genç adam bu konuyu, komşuları emekli edebiyat öğretmeni Hayati beyle (Müşfik Kenter), konsomatris Hülya'ya (Fatoş Sezer) açtığında, ona ünlü yıldızla tanışmasını önerirler. Çoşkun, Derya Altınay'ın evinin bulduğunda yetimhanedeki çocukluk aşkı Rukiye ile karşılaşır. Onun yardımıyla, yalnızca sinema perdelerinden ve bir de okula ziyarete geldiğinde izlediği kadınla tanışır. Oysa Derya, hayallerinde büyüttüğü ve bir "efsane" gibi gördüğü kadın değildir. Tüm sıcaklığına ve etkinliğine karşılık genç kadın yalnız ve mutsuzdur. Çoşkun, bu tanışmanın ardından onun için yazdığı senaryosununu bitirir. Ünlü yıldız, yeni bir kadın kişiliğiyle karşılaştığı senaryoyu çok beğenir ve böylece de filmin çekimine başlanır. Ne var ki senaryo filme çok farklı bir biçimde aktarılırken, Derya Altınay da eski filmlerinde olduğu gibi klişe bir kadın tipini tekrarlamak zorunda kalır. Böyle yozlaşmış bir sinema dünyasında, tutkunu olduğu yıldızın kişiliksiz teslimiyeti, Coşkun'u acı bir düş kırıklığına uğratır.
SİNEMA BENİM AŞKIM
Türkan Şoray Ntv'de programa başladı, adı; Sinema Benim Aşkım... İlk programı izleyemedim ama umarım bundan sonrasını kaçırmayacağım... Cumartesi akşamları 20:10' da. Onu ekranlarda görmek büyük keyif....

Yorumlar

  1. Çok hoş bir paylaşım olmuş. Ayrıca o proğram da harika. Anımsattığın iyi oldu, ben de izleyeceğim cumartesi gecesi.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim canım.bundan sonra kaçırmamaya kararlıyım:-)sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. aşk filmleri benim filmlerim zaten..aşksız olmaz...hele beni kasvete sokacak filmleri asla izlemem...
    en lattaki türkan şoray fotosunada bittim o ne güzel gözler öyle yaaa....
    öpüyorum neslihancığım...

    YanıtlaSil
  4. şaşıracaksın biliyorum ama turkan şorayı sevmiyorum :D ya bi ben varım herhalde turkiyede:D ama cidden hoş gelmiyor bakiim valla yok gelmiyor:D

    ps: cnm coooooook begendiğim kartın için,en önemlisi dogum gunumu kutladıgın için cooook tesekkür ederim süppper bir hafta sonu dileğimle :)

    YanıtlaSil
  5. Gökçeciğim kartı beğenmene çok sevindim canım.doğum günün kutlu olsun.sevgilerimle canım....

    YanıtlaSil
  6. Türkay Şoran bambaşka..bu sabah tv de eski siyah beyaz bir filmi vardı zevkle seyrettim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİRESUN PASTASI

BEYAZ LAHANA DİBLESİ

ERSAL PASTACILIK DÜNYASI