REÇEL YAPALIM....

Merhaba canlar... Şeftali ve kızılcık en sevdiğim reçellerden, ben de bu sene kendim hazırlayayım dedim.... ( Önceden eklediğim Hasan Paşa Köfte, Sebzeli Krep, Domates Dolması ve Bademli Tavuk tariflerine buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.)

ŞEFTALİ REÇELİ ( Tarifi Sahrap Soysal'ın tv. programından alınmıştır )

2 kg. şeftali ( kabukları soyulmuş ve küp küp doğranmış )
1,5 kg. şeker
5-6 adet limon tuzu ( ben limon kullandım )

-Şeftaliler derin bir tencereye alınır, üzerlerine şeker konur ve iki saat bekletilir. Şeftali suyunu saldığında ateşe konur ve reçel kıvamı alana kadar kaynatılır, limon eklenir ve ocaktan alınır.
KIZILCIK REÇELİ ( Tarif kızılcıkları aldığım pazarcı teyzeden:-)

2 kg. kızılcık
2 kg. şeker
2.5 litre su
birkaç damla limon suyu

Kızlcıklar derin bir tencereye alınır, su eklenir ve kızılcıklar iyice dağılana kadar pişirilir. Piştikten sonra iki kez süzülür ve başka bir tencereye alınarak şekeri eklenir. Reçel kıvamına gelene kadar kaynatılır. Limon eklenir ve ocaktan alınır.

Yorumlar

  1. Canım ellerine sağlık şeftali reçelini bende çok severim afiyetle yiyin öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. Rengi ne kadar güzel göründü kuzenim..Ellerine sağlık..Afiyetle yersiniz inşallah..Öpüyorum yanaklarından..Sevgilerle tatlım..

    YanıtlaSil
  3. Deryacığım sana da yaparım canım,belki birgün beraber kahvaltı yaparız:-)sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Canım kuzim çok teşekkürler.ben de çok öpüyorum seni.seni de bekliyorum kahvaltıya:-)sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Ellerine saglik NEslihan'cigim,
    |Cok guzel olmus.

    Sevgilerimi gonderiyorum, guzel bir hafta diliyorum.

    YanıtlaSil
  6. sevgili Aybike çok teşekkür ederim canım.sana da güzel bir hafta dilerim.sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİRESUN PASTASI

BEYAZ LAHANA DİBLESİ

ERSAL PASTACILIK DÜNYASI