İFTAR DAVETİ...

Dün akşam annem ve kardeşlerim bizde yemekteydi. Önceki yazımda bahsettiğim gibi, kurufasülye, pilav, köfte, patates menüsü yapacaktım ama sanki birden köfteleri fırında yaparsam daha rahat olacağı aklıma geldi.( kızartma işi baya zaman alıyor, bir de çok ağır oluyor) Köfte için; kıymayı bir kaba koydum, üzerine bir yumurta, 7-8 adet sarımsak, ekmek içi, tuz, karabiber, kekik, bol maydonoz koydum ve yoğurdum.

Küp küp doğradığım patatesleri bir tavada kızarttım. Patatesleri tepsiye serdim, üzerine şekillendirdiğim köfteleri koydum ( kimini yassı, kimini yuvarlak yaptım), biberleri tepsinin etrafına dizdim, iki patlıcanı alacalı doğradım ve onları da yerleştirdim, bir küçük kutu mısır konservesi ve bir kutu garnitürü de üzerlerine ilave ettim. Yuvarlak doğradığım domatesleri en üste dizdim, tuz ve kırmızı biber serptim üstlerine, az sıvı yağ gezdirdim ve en son bir kasede sıcak suda erittiğim iki kaşık salçayı üzerlerine döktüm ve 230 derecede köfteler pişene kadar fırınladım.
Soframız, aslında daha iyi resimler vardı ama sildim ben yanlışlıkla.
Üzümler ve incir annemin bahçesinden.

Yorumlar

  1. Canım eline sağlık çok güzel görünüyorlar.Ben artık kızartmayı bile fırında yapıyorum.çok pratik oluyor.Hem zamandan tasarruf hem ev kokmuyor hem de sağlıklı oluyor.Sevgiyle.semra

    YanıtlaSil
  2. Menünüz yine harika, yemekler de çok güzel görünüyor, hem de bu şekilde çok sağlıklı olmuş, ellerinize sağlık, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. merhaba adaşım bende yarın misafir ağırlıcam yemek çok güzel bende yapim olurmu?
    ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. GÖRÜNTÜ MUHTEŞEM TATLAR DA ÖYLEYDİ
    TATLI NERDE GÖREMEDİM ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  5. Herşey çok... Oruçluyken bakması zor oluyor.

    Ellerine sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Adsız9/03/2008

    selam..yemekler nefis..elinize saglık.sevgiler.
    http://hunerlieller.net

    YanıtlaSil
  7. super calla karnim acikti ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  8. Neslihan'cım nasıl güzel bir yemek yapmışsın, bol çeşinili, besleyici ellerine sağlık..Fasulye baştacı enfes görünüyor.Annenin üzümerini ve incirlerini kıskanmadım desem yalan olur.Afiyet bal şeker olsun.sevgilerimle canım

    YanıtlaSil
  9. canım benım hersey nefıs gorunuyor. ellerıne saglık. afıyet olsun bereketlı ramazanlar

    YanıtlaSil
  10. canımmm ne güzel bir iftar olmuş sevdiklerinle..ellerine sağlık..
    üzüm inciir ne güzel oluyor değil mi taze taze bahçeden..mhh..tokum ama herhalde gözümde bi açlık var:)))
    öptüm şeker..

    YanıtlaSil
  11. ellerine sa�l�k masada �zeirndekilerde harka elelrine sa�l�k. sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Neslihan'cığım,

    Çok güzel bir sofra olmuş, yiyenlere afiyetler olsun, senin de ellerine sağlık,

    Sımsıcak sevgiler.....

    YanıtlaSil
  13. Neslihan'cığım,

    Köfteyi aynı şekilde yapıyoruz, soğansız ama sarımsaklı. Sofran da çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  14. ben kızartmadansa fırında köfteyi daha çok seviyorum. Annem küçükken kek kalıbında yapardı dilim dilim kesip yenilirdi. Ortasına da püre doldururdu.
    Hatırlatayım yine anneme ben :):)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Selam canım, sebzeli köfteleri çok severim. Senin köften de bol sebzeli olmuş. Nefis görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Afiyet olsun,ellerine sağlık canım.Buralardayım ama elim kolum kalkmıyor hiçbirşeye..Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. çok hoş bir menü arkadaşım tebrikler köfteye gelince en iyisini yapmışsın kızartma işi mutfağı batırıyor ellerine sağlık yemeklerin hepsi çok lezzetli görünüyorr

    YanıtlaSil
  18. Semracığım haklısın en iyi tarafı da kızartma kokusu olmaması ve sağlıklı olması.iyi iftarlar canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Fatma çok teşekkür ederim.iyi iftarlar diliyorum.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  20. Sevgili adaş,çok saol canım.süper olur bence beğenir misafirler,bizimkiler çok sevdi:-)öpüyorum canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  21. Evet Ayselciğim ben de bişey kaçırmayayım diye geziyorum blogları ama oruçken baya zor bir iş:-)sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  22. Sevgili Hünerli Eller,çok teşekkürler,yeni siteniz harika olmuş,güle güle kullanın.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  23. Sevgili Nihan çok teşekkür ederim canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  24. Nurdancığım çok saol canım,annem gidiyor maalesef yav,anne bereketine alışıyor insan:-( öpüyorum canım,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  25. Banucuğum güzel dileklerin için çok teşekkür ederim canım.Sana da güzel ve hayırlı Ramazanlar diliyorum,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  26. Yosun şeker,senini üzümlerde harika,gerçekten bahçe üzümü ayrı güzel oluyor.öptüm canım...

    YanıtlaSil
  27. Teşekkür ederim Hülyacığım.iyi iftarlar canım .sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  28. Sevgili Rapusel çok teşekkürler canım,çok sevindim beğenmene.sevgilerimle ,iyi iftarlar...

    YanıtlaSil
  29. Betülcüğüm,çok teşekkür ederim canım. Ben de hiç soğanlı yapmadım köfteyi,ne bileyim cazip gelmedi bana pek.iyi iftarla canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  30. Zeyacığım hiç duymamıştım bu çeşit pişirmeyi ama çok cazip görünüyo ben de deneyeceğim.görüntü de süper olur kalıpta.sevgilerimle canım.

    YanıtlaSil
  31. Sevgili Armina çok teşekkürler canım,ben de sebzeli çok severim.iyi iftarlar,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  32. Gustocuğum çok saol canım,havalardan sanırım canım,Ramazan olmasa benim de hiçbişey yapacağım yok aslında. yine de yeni tariflerini bekliyorum canım:-)sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  33. Sevgili yemekoloji,çok teşekkür ederim. evet dediğin gibi bi de mutfağın batması var kızartma yaparken,ama fırın hepsini çözüyor:-)iyi iftarlar canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  34. Canım kardeşim sen Yavuzcuk yüzünden çok yiyemedin ama beğenmene sevindim şeker.çok öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  35. Sofranın çeşitliliği,hızı,farklılığı kayda değer gerçekten senin yemeklerini yiyen hasta olmaz Neslihan :)

    whiteistcafe.blogspot.com
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  36. Çok iştah açıcı görünüyor neslihan eline sağlık önümüzdeki hafta misafirim olacak bende yaparım çok iyi fikir oldu bana sağol

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİRESUN PASTASI

BEYAZ LAHANA DİBLESİ

ERSAL PASTACILIK DÜNYASI