SEBZELİ KİŞ

Merhaba canlar. Ben tart tı kiş ti yapmaya korkardım, nedeni ise hem çok uğraştırmalı olması hem de tutmasının garanti olmamasıydı. Ama bu tarif şahane:-) İlk kez yapmama rağmen ( kendimi övmek gibi olmasın:-) harika oldu, tadı da nefisti. Denemenizi hararetle tavsiye ederim.
Tarif Oktay Usta'ya ait, Çay Saati kitabından aldım. Ben iki versiyonunu yaptım. Orjinal adı Peynirli Ispanaklı Tart. Tarifin en güzel yanlarından biri ise kepek unuyla yapılması, diyeti de bozmadan yenebiliyor:-)

Hamuru için:
3 yemek kaşığı yoğurt
3 yemek kaşığı sıvı yağ
1 çay kaşığı karbonat
tuz
alabildiği kadar kepek unu

İç harcı için:
yarım kilo ıspanak ( diğerini aynı ölçüde pırasa ile yaptım. )
2 adet kuru soğan
2 diş sarımsak ( ben iki tarife de koymadım )
tuz, karabiber, sıvıyağ
bir kase beyaz ya da kaşar peynir
( kaşar peynir kullanacaksanız rendeleniyor, beyaz penyir küp küp doğranıyor. )

Ben ayrıca ikisine de mısır, bezelye,ve ıspanaklıya ceviz koydum.

Sosu için:
1 yumurta
1 çay bardağı süt

Hazırlanışı:
Karıştırma kabının içine yoğurdu ve sıvı yağı koyup iyice karıştırıyoruz. Üzerine unu, tuzu ve karbonatı ekliyoruz, yoğuruyoruz ve kulak memesi kıvamında bir hamur hazırlıyoruz. Hamuru dinlenmeye bırakıyoruz.

Diğer taraftan iç harcı hazırlıyoruz. Ispanakları yıkayıp süzüyoruz. Soğanları iri iri doğruyoruz. Bir tavanın içine sıvı yağ ekliyoruz. Önce soğan ve sarımsağı kavuruyoruz. Sonra ıspanak ve baharatları ekliyoruz. Hafif kavurup tavayı ocaktan alıyoruz.

Hamuru merdane yardımıyla kurşun kalem kalınlığında açıyoruz. ( Ben tart kalıbı kullandım ama orta boy yuvarlak borcam da da pişebilir. ) Kalıbın içine yayıyoruz ve üç dört yerinden çatalla deliyoruz.

Hamurumuzu önceden ısıtılmış ( 170 derece ) fırında 10 dk. pişiriyoruz.
Fırından çıkarıp iç harcımızı üzerine eşit miktarda döküyoruz. Sütle yumurtayı karıştırıp harcın üzerine döküyoruz. Üzerine hangi peyniri tercih ettiysek onu koyuyoruz tekrar fırınlıyoruz. Peynir kızarana kadar pişiriyoruz. Fırından alıp soğuduğunda servis kabına alıyoruz. Afiyet olsun:-)

PIRASALI KİŞISPANAKLI KİŞ

Yorumlar

  1. Canım hayırlı cumalar ellerine sağlık kişlere bayılıyorum.ÇOk başarılı olmuş ellerine sağlık
    kocaman öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. tatlım öncelikle hayırlı cumalar
    boşuna korkmuşsun bu kadar zaman bak nede şahane olmuş ellerine sağlık afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Bayılırım :)
    olsa çayımla yerdim ne güzel ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  4. Kişler nefiss olmuş ellerinize sağlık...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. oyyy oyyy kiş olsun hem de ıspanaklı da ben yemiyim, olcak şey değil. ellerine sağlık Neslicim

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık. Yarın ben de deneyeceğim ama rezene de koymayı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  7. Yaaa gecenin bu saatinde canım çekti inan!Nefis görünüyor ıspanaklı olan!!!!!!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİRESUN PASTASI

BEYAZ LAHANA DİBLESİ

ERSAL PASTACILIK DÜNYASI