KAHVALTI AŞKINA

Merhaba canlar. Bu sabah hamaratlığım tuttu:) Hiç çiğ börek yapmamıştım, kahvaltıda iyi gider dedim. Hamuru yoğurdum, açtım, kızarttım. Tarif Lezzet Dergisi'nin Güzel Şeyler ekinden, güzeldi ama sankim biraz kalın oldu hamurlar, eee ilk seferde olur öle dimi:) Birdahakine daha ince açarım. Tarif kıymalıydı ama ben peynirli yaptım.Sevgilerimle...

ÇİĞ BÖREK
Hamur için; 4 su bardağı un,1 yumurta, yeteri kadar su, tuz.
Harcı için; 250 gr. kıyma, 1 orta boy soğan, yarım demet maydanoz, karabiber, tuz.

Unu tezgahın üzerine koyup ortasını açın. Biraz su, yumurta ve tuz ekleyip yoğurun. Yoğunluğuna göre su eklemeye devam edin. Kulak memesi kıvamında bir hamur hazırlayın. Hamuru rulo yapıp 3 parmak arayla kesin, Küçük toplar yapın. Her birini 15 cm. çapında açın.

Soğan ve maydanozu incecik kıyın. Tuz ve karabiber eklenmiş kıymayla birlikte kavurun.

İçten hamurlarınıza paylaştırın, hamurları yarım ay şeklinde kapatın . Kızgın yağda iki tarafı da altın rengi olana kadar kızartın. Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. neslihancım boşver kalın olsu önemli olan tadı oda eminim nefis olmuştur ..

    YanıtlaSil
  2. bizde bu mayali hamurdan yapilir canim kiymalidan ziyade peynirli ve ispanakli olur harika bir tat ellerine saglik.selamlar

    YanıtlaSil
  3. Sevgili karamel teşekkür ederim canım.bir dahakine senin tariften denerim, sanırım biraz kabarsa daha iyi olur:)

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler canım:)
    nasılsın, yerleştin mi evine?

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel gözüküyor ellerine sağlık.
    Bende ne yaptım ne yedim.
    Bir dahaki kahvaltıya davet bekleriz artık :D

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

BEYAZ LAHANA DİBLESİ

GİRESUN PASTASI

ERSAL PASTACILIK DÜNYASI